Material
Working with literature in foreign language teacher education
Information
Title
Working with literature in foreign language teacher education
Authors
Name of the institution
The Foreign Language Centre, Halden
University of Oslo, Department of Literature, Area Studies and European Languages
Format
Keywords
observation, reflection, literature, didactics
Topic
Coherence between content knowledge and subject didactics
Goals
Strengthening coherence between literature and subject didactics in foreign language teacher education by means of observation, reflection and working with the same text through different courses
Domains/aspects of coherence
Literature/content knowledge, subject didactics/pedagogical content knowledge
Intended OER user group
Literature teachers and foreign language didacticians working in foreign language teacher education
Target group of the course (educational level and study year)
Foreign language teacher education, different levels/years
Context information users would need to understand the OER
(e.g. about the TE system, curricular integration)
This OER is based on experiences gathered in Norwegian foreign language teacher education for grade 8-13, but the concept described should be applicable in other countries/teacher education systems
Language of the example
License
CC-BY-NC-SA
Download content sheet, material and raw files
Download content sheet
Download content sheet
coming soon
Download
material
(PDF)
Download material
Download
Download
raw files
(ODT)
Download raw files for editing and reusing
DownloadEvents: ConnEcTEd
Blog: ConnEcTEd
Es gibt derzeit noch keine Beiträge in dieser Kategorie.

Reisebericht: ConnEcTEd Project Meeting in Zagreb
Ein zentrales Anliegen der School of Education FACE ist die Entwicklung kohärenter – also strukturell und inhaltlich sinnhaft zusammenhängender – Curricula oder Module im Rahmen des Lehramtsstudiums. Was liegt da in Zeiten der Globalisierung näher, als sich anzusehen, wie dieses Prinzip in anderen Staaten und Bildungssystemen umgesetzt wird? Im Rahmen des Projekts ConnEcTEd geschieht genau das. Im September dieses Jahres reiste eine Freiburger Delegation nach Zagreb, um sich dort gemeinsam mit Projektpartner*innen aus Oslo, Nizza, Helsinki und Zagreb in Präsenz zu diesem wichtigen Thema auszutauschen.

Ins Bächle „dappen“, oder nicht? Treffen des ConnEcTEd-Teams in Freiburg
After the first in-person-meeting in March in Oslo, the ConnEcTED-Team met for the second time in Freiburg im Breisgau at the end of May. In the „Green City“ on the western edge of the Black Forest, right on the border to Switzerland and France, the project members reported on their work, discussed new tasks and further steps in the project, as well as forms of collaboration in different IOs.

Reisebericht: Das ConnEcTEd-Team in Oslo
Ein zentrales Anliegen der School of Education FACE ist die Entwicklung kohärenter – also strukturell und inhaltlich sinnhaft zusammenhängender – Curricula oder Module im Rahmen des Lehramtsstudiums. Was liegt da in Zeiten der Globalisierung näher, als sich anzusehen, wie dieses Prinzip in anderen Staaten und Bildungssystemen umgesetzt wird? Im Rahmen des Projekts ConnEcTEd geschieht genau das. Ende März dieses Jahres reiste eine Freiburger Delegation nach Oslo, um sich dort in Präsenz zu diesem wichtigen Thema auszutauschen.
Funding
This project receives funding from the Erasmus+ programme of the European Union (Strategic Partnerships, KA 203).
The contents of this website and the view expressed in the news and publications are the sole responsibility of the authors and under no circumstances can be regarded as reflecting the position of the European Union.
