In der School of Education FACE am Standort Freiburg werden die spezifischen Stärken der Hochschulen in der Lehrer*innenbildung verbunden: bei der Entwicklung und Durchführung von Lehrangeboten, der Unterstützung und Beratung von Studierenden, bei der Praxisvernetzung und der Fort- und Weiterbildung von Lehrer*innen sowie in der Bildungs- und Unterrichtsforschung und der Nachwuchsförderung.
Über uns
Service
Veranstaltungen: FACE
Hochschulzertifikat / Certificate of Advanced Studies Deutsch als Zweitsprache (DaZ)
Di, 01.10.2024 | 8:00 – Di, 30.09.2025 | 17:00Apps, Projekte & KI-Tools für den digitalen Physikunterricht Teil 3
Mi, 16.10.2024 | 14:00 – 17:00Welche Mathematikaufgaben sind schwierig und warum? – Aufgabendiagnostische Kompetenzen erwerben und anwenden
Di, 22.10.2024 | 14:00 – 17:00Juliane Pickel: „Krummer Hund“
Mi, 23.10.2024 | 14:00 – 17:00Experimentieren mit Hilfe von digitalen Forschungsheften (MuxBooks) Teil 1
Mi, 06.11.2024 | 14:30 – 17:00
Blog: FACE
Coherence in European Teacher Education – Edited volume successfully published
The newly published edited volume on “Coherence in European Teacher Education: Theoretical Models, Empirical Studies, Instructional Approaches” probably best represents the successful and longstanding collaboration of the ConnEcTEd project consortium. It offers a comprehensive look into the evolving and diverse landscape of teacher education across Europe.
Reisebericht: The ConnEcTEd team presents its work at the EARLI CONFERENCE 2023
The work of the ConnEcTEd team was once again successfully disseminated. At the biennial Earli Conference, resents the largest European conference dealing with the central themes of education, training, teaching and learning, the project team’s results were anticipated and discussed with great interest by the community.
Reisebericht: Tervetuloa helsinkiin – The ConnEcTEd team meets in Helsinki 2023
The ConnEctEd project team met in person again in May 2023, this time in beautiful Helsinki, Finland. The focus of the content work was, among others, the finalization of the work on the theoretical conceptualization of coherence (IO 1), which has been used as the basis for the various other content work and focal points since the beginning of the project.